Alman otomotiv devi Mercedes-Benz, araç içi sürüş deneyimini baştan tanımlayacak yeni bir direksiyon sistemi üzerinde çalışıyor. Şirket, direksiyon sisteminde fiziksel bağlantıları ortadan kaldıran “steer-by-wire” teknolojisini ve lövyeye benzeyen yeni direksiyon tasarımını 2026’ya kadar araçlarının büyük çoğunluğuna entegre etmeyi planlıyor.
Steer-by-Wire Teknolojisi Nedir?
Yeni sistem, direksiyon simidi ile tekerlekler arasındaki mekanik bağlantıları tamamen kaldırıyor. Bunun yerine, yönlendirme komutları elektronik sinyallerle iletiliyor. Bu sayede sürüş dinamikleri, daha hassas, sessiz ve esnek bir hale geliyor.
Mercedes, bu sistemi ilk kez makyajlı EQS elektrikli sedan modelinde sunmayı hedefliyor. EQS ile birlikte 2026’dan itibaren yeni nesil S Serisi ve bazı içten yanmalı modellerin de aynı sisteme geçmesi bekleniyor.
Yeni Sistem Neler Vadediyor?
- Daha Yüksek Manevra Kabiliyeti: Özellikle şehir içi sürüşlerde sürücülere daha çevik ve akıcı bir kontrol sunuyor.
- Uzun Yolda Daha Az Efor: Direksiyon tepkileri daha yumuşak ve kullanıcı dostu hale geliyor.
- Otonom Sürüşle Tam Uyum: Sistem, ileri seviye otonom sürüş teknolojilerine daha entegre bir altyapı sunuyor.
- Gösterge Panelinde Daha Fazla Görüş Açısı: Lövye tipi direksiyon tasarımı sayesinde sürücü ekranı daha rahat görünüyor.
- Araca Binip İnmede Kolaylık: Yeni form, kabin erişimini kolaylaştırıyor.
Oyun Kontrol Cihazı Gibi Kullanılabilecek
Mercedes’in açıklamasına göre bu yeni direksiyon tasarımı, gelecekte oyun kumandası olarak bile kullanılabilecek kadar esnek bir yapıya sahip. Bu da teknolojinin yalnızca otomotiv değil, dijital etkileşim dünyasında da yeni kapılar aralayabileceğini gösteriyor.
Yoğun Test Süreci
Mercedes, steer-by-wire sistemini geliştirme aşamasında 1 milyon kilometreden fazla yol testi gerçekleştirdi. Bu testler, hem özel parkurlarda hem de gerçek trafik koşullarında yapıldı.
Mercedes’in bu yenilik hamlesi, özellikle elektrikli ve otonom araçların yaygınlaşmasıyla birlikte direksiyon sistemlerinin geleceğini de yeniden şekillendirebilir. Sizce geleneksel direksiyon simidinin yerini bu yeni sistem alabilir mi?
Daha fazla güncel haberler için Sinetech.tr’yi takip etmeye devam edin.