Sinetech

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Oyun
  4. »
  5. Bethesda’dan Starfield’in Erken Dönem Planlarıyla İlgili Çarpıcı İtiraf!

Bethesda’dan Starfield’in Erken Dönem Planlarıyla İlgili Çarpıcı İtiraf!

Murat Altundağ Murat Altundağ - - 3 dk okuma süresi
46 0

Bethesda, Starfield hakkında daha önce hiç paylaşılmamış bir gerçeği ortaya çıkardı. Stüdyo, oyunun erken geliştirme aşamasında planlanan ancak daha sonra iptal edilen bir detayın, oyunun genel atmosferini tamamen değiştirebileceğini açıkladı. Eğer bu fikir hayata geçirilmiş olsaydı, Starfield, bugün bildiğimiz halinden çok daha farklı bir oyun olabilirdi.

Starfield’da Daha Fazla Şiddet Olabilirdi!

Bethesda’nın kıdemli tasarımcısı Dennis Mejillones, Kiwitalkz’a verdiği bir röportajda, Starfieldın geliştirme sürecinin ilk dönemlerinde, Fallout 4’teki parçalanma ve kan efektlerine sahip bir sistemin oyuna dahil edildiğini söyledi. Ancak bu sistem, hem teknik engeller hem de oyunun tematik yapısına uymadığı için ilerleyen aşalarda kaldırılmış.

Mejillones, bu konuyla ilgili olarak, “Oyuncuların kullanacağı farklı uzay giysileri ve kasklar, kan efektlerinin doğru bir şekilde uygulanmasını çok zorlaştırdı,” ifadelerini kullandı. Özellikle kaskların kopması gibi sahnelerde Bethesda’nın “meat-caps” olarak adlandırdığı kanlı modellerin tasarlanması gerektiğini ve bunun karmaşaya yol açtığını belirtti.

Starfieldın Tonu Neden Değişti?

Starfieldın bu sistemi kullanmamasının bir diğer sebebi, oyunun tonuyla ilgili alınan kararlar. Fallout serisi, grotesk şiddet sahnelerini mizahi bir yaklaşımla sunarken, Starfield, The Expanse ve Star Trek gibi daha ciddi bilim kurgu eserlerinden ilham alıyor. Mejillones, “Fallout’un aşırı stilize şiddeti, oyunun mizahi yapısıyla uyumlu. Ancak Starfield, daha lo-fi ve gerçekçi bir bilim kurgu deneyimi sunmayı amaçladı” dedi.

Daha Sade Bir Savaş Mekaniği

Starfieldın silah kullanımı ve çatışma mekanikleri, Fallout 4’e kıyasla daha sade bir deneyim sunuyor. Özellikle VATS sistemi gibi detaylı özelliklerin eksikliği, bazı oyuncuların dövüşlerden daha az tatmin olmasına neden oldu. Eğer Bethesda, oyunun ilk geliştirme aşamasındaki kanlı sistemleri korusaydı, bu durum savaş mekaniklerini daha çarpıcı hale getirebilir miydi? Bu sorunun cevabı asla bilinemeyecek.

Bethesda Doğru Kararı Mı Verdi?

Bethesda’nın Starfield’daki bu tasarımsal değişiklikleri, oyunun daha tutarlı bir tonda ilerlemesini sağladı. Ancak bu karar, bazı oyuncuları daha şiddet içeren bir deneyimden mahrum bırakmış olabilir. Sizce Starfield, Fallout 4 tarzı şiddet ve mizahı birleştiren bir yapıya sahip olsaydı daha iyi olur muydu?

Düşüncelerinizi yorumlarda bizimle paylaşmayı unutmayın!

Daha fazla güncel haberler için Sinetech.tr’yi takip etmeye devam edin.

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir