Renault Grubu’nun performans odaklı markası Alpine, elektrikli araç stratejisinde önemli bir kilometre taşına daha ulaştı. Markanın yeni modeli Alpine A390, elektrikli fastback segmentine iddialı bir giriş yaptı. Üç motorlu mimarisi, göz alıcı tasarımı ve ileri teknolojisiyle dikkat çeken A390, hem günlük kullanım hem de sportif sürüş beklentilerini karşılamayı amaçlıyor.
Fransız mühendisliğinin özgün tasarım ve performansla buluştuğu bu model, Alpine’in elektrikli geleceğini şekillendiren en önemli adımlardan biri olarak öne çıkıyor.
Tasarım: A110’dan İlham Alan Modern Fastback
Yeni A390, markanın ikonik modeli Alpine A110’dan esinlenen stil öğelerini daha büyük ve pratik bir formata taşıyor. Beş kapılı fastback gövde tipiyle SUV modellerinden ayrılan A390, eğimli tavan çizgisi, üçgen hatlara sahip sportif ön tamponu ve boydan boya uzanan LED ışık şeridiyle oldukça dinamik bir görünüme sahip.
Aracın 4615 mm uzunluğu, 1885 mm genişliği ve 1532 mm yüksekliği, onu Tesla Model Y gibi rakiplerine göre daha kompakt ve sportif kılıyor. Yerden yüksekliği ise 152 mm olan A390, SUV havasını tamamen kaybetmeden daha sportif bir sürüş karakteri sunuyor.
İç Mekân: Alpine İmzası Taşıyan Şıklık ve Teknoloji
Kabinde ise sade ama kaliteli bir yaklaşım benimsenmiş. Gösterge panelinde 12.3 inç dijital ekran, ortada ise 12 inç multimedya ekranı yer alıyor. Renault Megane E-Tech ile benzerlik gösterse de, direksiyon simidi, orta konsol detayları ve döşeme malzemeleri Alpine’e özgü detaylarla donatılmış.
GTS versiyonunda, sürüş deneyimini zenginleştiren Nappa deri Sabelt yarış koltukları, 850 watt’lık Devialet ses sistemi ve 532 litrelik geniş bagaj hacmi gibi özellikler dikkat çekiyor.
Performans: Üç Motorlu Elektrikli Güç
A390’ın en önemli özelliklerinden biri üç motorlu dört tekerlekten çekiş sistemi. Önde bir, arkada iki elektrik motorundan oluşan sistem, Alpine’in Aktif Tork Yönlendirme teknolojisi ile birlikte çalışıyor. Bu teknoloji sayesinde aracın çevikliği artırılırken, yüksek hızda dahi stabil ve dengeli bir sürüş sağlanıyor.
- GT versiyonu, 396 beygir güç ve 650 Nm tork üretiyor. 0’dan 100 km/s’ye hızlanma süresi 4,8 saniye.
- GTS versiyonu ise 463 beygir güç ve 808 Nm tork değerleriyle yalnızca 3,9 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlıyor. Bu versiyon ayrıca 10 saniyelik ek güç sağlayan “overtake” moduna da sahip.
Her iki versiyonun son hızları sırasıyla 200 km/s ve 220 km/s ile sınırlandırılmış. Ayrıca kullanıcılar, “Daily” ve “Sport” olmak üzere iki farklı yapay motor sesi arasında seçim yapabiliyor.
Batarya ve Menzil: Hızlı Şarjla 25 Dakikada Yüzde 80 Dolum
Alpine A390’da, versiyondan bağımsız olarak 89 kWh kapasiteli bir lityum iyon batarya kullanılıyor. WLTP standartlarına göre;
- 20 inç jantlarla 555 km,
- 21 inç jantlarla 520 km menzil sunuyor.
190 kW’a kadar DC hızlı şarj desteği sayesinde bataryanın %15’ten %80’e dolumu yalnızca 25 dakika sürüyor. Bu değerler, A390’ın uzun yolculuklar için de uygun bir elektrikli araç olacağını gösteriyor.
Alpine A390 Fiyat ve Çıkış Tarihi
Alpine A390’ın Avrupa siparişleri 2025’in son çeyreğinde başlayacak. Başlangıç fiyatları şu şekilde açıklandı:
- GT versiyonu: 65.000 euro
- GTS versiyonu: 76.000 euro
Modelin Türkiye’ye gelip gelmeyeceği ise henüz netlik kazanmış değil. Ancak Alpine’in büyüyen ürün gamı ve Avrupa’daki artan popülerliği göz önünde bulundurulduğunda, A390’ın Türkiye pazarında da ilgi görebileceği değerlendiriliyor.
Daha fazla güncel haberler için Sinetech.tr’yi takip etmeye devam edin.