Sinetech

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Otomobil Dünyası
  4. »
  5. Mercedes-Benz eCitaro, NMC4 Bataryasıyla Şehir İçi Ulaşımı Değiştiriyor

Mercedes-Benz eCitaro, NMC4 Bataryasıyla Şehir İçi Ulaşımı Değiştiriyor

Murat Altundağ Murat Altundağ - - 4 dk okuma süresi
14 0

Elektrikli toplu ulaşım çözümlerinde öncü konumda bulunan Daimler Buses, Mercedes-Benz eCitaro modelini yepyeni bir batarya teknolojisiyle güncelledi. Şirket, şehir içi ulaşım için geliştirilen eCitaro’nun dördüncü nesil NMC4 (Nikel-Mangan-Kobalt) batarya teknolojisiyle donatılan yeni versiyonunu tanıttı. Bu önemli yenilik sayesinde elektrikli otobüs, maksimum 500 kilometre menzile ulaşarak şehir içi taşımacılıkta önemli bir dönüşüm vadediyor.

NMC4 ile Daha Fazla Enerji, Aynı Boyutta Daha Yüksek Kapasite

Mevcut eCitaro modellerinde kullanılan üçüncü nesil NMC3 bataryalar, ilk olarak Eylül 2022’de tanıtılmıştı. Bu sistemde 21700 formatında silindirik hücreler yer alıyor ve her pakette dokuz modül bulunuyor. 12 metrelik eCitaro için altı, 18 metrelik körüklü versiyon içinse yedi batarya paketi kullanılıyordu. Bu yapı, standart modellerde 400 km, körüklü modellerde ise 300 km menzil sunuyordu.

Yeni tanıtılan NMC4 bataryalar, 111 kWsa kapasiteye sahip ve önceki nesle kıyasla aynı fiziksel boyutlarda daha fazla enerji yoğunluğu sunuyor. Böylece:

  • 12 metrelik eCitaro’nun menzili 500 kilometreye,
  • 18 metrelik körüklü eCitaro G’nin menzili ise 400 kilometreye kadar çıkabiliyor.

Bu artış, elektrikli otobüslerin şehir içi toplu taşımada dizel muadilleriyle daha rekabetçi hale gelmesini sağlıyor.

Yüksek Şarj Kapasitesi ve Uzun Hizmet Ömrü

Şu anki sistem, maksimum 150 kW şarj gücüne izin verirken, Daimler Buses gelecekte bu gücü 300 kW’a çıkaracak güncellemeler planlıyor. Bu sayede otobüslerin şarj süreleri ciddi şekilde kısalabilecek. Ayrıca NMC4 bataryaların çok uzun bir hizmet ömrü sunacağı belirtiliyor, ancak bu ömür beklentisine dair net bir süre paylaşılmadı.

Yeni batarya teknolojisinin sadece bataryalı versiyonlara değil, hidrojen yakıt hücreli eCitaro modellerine de katkı sağlayacağı açıklandı. NMC4 bataryalar sayesinde:

  • Hidrojen destekli eCitaro 700 kilometreye kadar,
  • Körüklü hidrojenli model ise 600 kilometreye kadar menzil sunabilecek.

Bu durum, elektrikli ve hidrojenli otobüsleri uzun menzilli toplu taşımacılıkta daha uygulanabilir ve ekonomik hale getiriyor.

Üretim Stratejisi ve Küresel Ortaklıklar

NMC3 bataryaları halihazırda Almanya’nın Hessen kentindeki Akasol tesislerinde üretiliyor. Ancak yeni nesil NMC4 bataryalarının üretimi, 2026 yılından itibaren Polonya’nın Gliwice kentinde gerçekleştirilecek. Bu üretim faaliyetleri, Daimler Buses ile BMZ Holding arasında kurulan stratejik ortaklık çerçevesinde yürütülecek. BMZ’nin iştiraki, montaj süreçlerini yönetecek ve Daimler’in Avrupa çapındaki batarya tedarik zincirine önemli bir katkı sunacak.

Toplu Taşımada Yeni Bir Dönem Başlıyor

Mercedes-Benz eCitaro’nun yeni nesil batarya teknolojisi, şehir içi ulaşımda daha uzun menzil, daha hızlı şarj ve daha çevreci operasyon anlamına geliyor. Elektrikli otobüslerin dizel araçların yerini alması yönündeki beklentiler, bu tür teknolojik gelişmelerle daha da güçleniyor. 2026 itibarıyla tüm eCitaro modellerinde kullanılacak NMC4 batarya sistemi, sadece Mercedes-Benz için değil, tüm sektör için çevreci ulaşımda yeni bir kilometre taşı olabilir.

Daha fazla güncel haberler için Sinetech.tr’yi takip etmeye devam edin.

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir