Sinetech

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Teknoloji
  4. »
  5. HGS Sisteminde Bir Haftalık Kesinti: e-Devlet Erişim Problemleri Devam Ediyor

HGS Sisteminde Bir Haftalık Kesinti: e-Devlet Erişim Problemleri Devam Ediyor

Ahmet Can Akyol Ahmet Can Akyol - - 3 dk okuma süresi
12 0

HGS sisteminde gerçekleştirilen güncelleme çalışmaları nedeniyle sistemde bir kesinti meydana geldi. Otoyol geçiş ücretlerini yüklemek isteyen veya cezalı geçişlerini ödemek isteyen kullanıcılar, son bir haftadır HGS uygulaması ve e-Devlet üzerinden herhangi bir işlem yapamıyor. Bu erişim sorunu, 31 Temmuz 2025 tarihinden beri devam ediyor.

HGS Sisteminde Bir Haftalık Kesinti: e-Devlet Erişim Problemleri Devam Ediyor

Uygulamaya giriş yapmaya çalışan kullanıcılar, başlangıç ekranında “İşlem devam ediyor lütfen bekleyin” mesajıyla karşılaşıyor ve ilerleme kaydedemiyor. Benzer şekilde, e-Devlet platformunda HGS işlemleri sırasında “Sistemde yaşanan teknik aksaklık nedeni ile işleminiz tamamlanamadı” uyarısı alınıyor.

HGS Sisteminde Bir Haftalık Kesinti: e-Devlet Erişim Problemleri Devam Ediyor

HGS uygulamasının puanı 1,3’e düştü şeklinde bir gelişme yaşandı. Erişim sorunları nedeniyle binlerce kullanıcı, Play Store’da düşük puanlar vererek uygulamanın genel puanını 5 üzerinden 1,3‘e indirdi.

HGS Sisteminde Bir Haftalık Kesinti: e-Devlet Erişim Problemleri Devam Ediyor

Geçiş ücretlerini ödemeyen kullanıcılar arasında ceza endişesi yayıldı. Ancak, PTT’nin resmi X hesabından yapılan açıklamada, sistemlerde güncelleme çalışmaları yürütüldüğü ve son ödeme günü dolan vatandaşlara ek süre verileceği belirtildi. Bu ek süre, son ödeme günü 31 Temmuz 2025 ve sonrasında olan kullanıcılar için geçerli olacak. Açıklamada şu ifadeler yer aldı: “Merhabalar, sistemlerimizde güncelleme çalışması yapılmaktadır. Bu süreçte son ödeme günü dolacak olan vatandaşlar mağdur edilmeyecek ve ek süre verilecektir. (Son ödeme günü 31.07.2025 ve sonrası olanlar için geçerli)”

PTT’den yapılan açıklamada detaylar şöyle: HGS mobil uygulaması ve e-Devlet’te iyileştirmeler devam ediyor. Güncelleme tamamlanıncaya kadar, devlet otoyollarından ihlalli geçiş sorgulaması yapılamayacak. Bunun yerine, özel otoyollar için Karayolları Genel Müdürlüğü web sitesinin kullanılması öneriliyor. Bu dönemde HGS ile ilgili işlemlerinizi PTT şubelerinden gerçekleştirebilirsiniz. PTT’nin tam açıklaması şu şekilde: “Değerli Müşterilerimiz; Sizlere daha kaliteli hizmet vermek adına E-Devlet ve HGS Mobil Uygulaması dahil olmak üzere sistemlerimizde şu anda iyileştirme ve geliştirme çalışmaları yapılmaktadır. Bu nedenle, ilgili kanallar üzerinden geçiş ihlal sorgulama, işlemleri geçici olarak yapılamamaktadır. Özel otoyollara ait ihlal sorgulama işlemlerinizi ise Karayolları Genel Müdürlüğü web sitesi (https://webihlaltakip.kgm.gov.tr/WebIhlalSorgulama/Sayfalar/Sorgulama.aspx?lang=tr) üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. PTT’den almış olduğunuz HGS için Bakiye yükleme işlemlerinizi PTT AVM web sitesi (https://hgs.pttavm.com/sorgula) üzerinden ve PTT AVM mobil uygulama (PTT AVM ana sayfa https://pttavm.com/) en alt kısımdaki linkler üzerinden yapabilirsiniz. Bankalardan alınan HGS etiketleri için ATM’lerden, Banka Şubeleri ve banka mobil uygulamaları üzerinden bakiye yükleme işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Anlayışınız için teşekkür ederiz.”

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir