Sinetech

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Oyun
  4. »
  5. “Gran Turismo’nun Kaderini Kısmen Ben Kurtardım” – Shuhei Yoshida’dan Oyun Tarihine Dair Çarpıcı Açıklamalar

“Gran Turismo’nun Kaderini Kısmen Ben Kurtardım” – Shuhei Yoshida’dan Oyun Tarihine Dair Çarpıcı Açıklamalar

Murat Altundağ Murat Altundağ - - 3 dk okuma süresi
18 0

PlayStation’ın efsane yarış serisi Gran Turismo’nun ilk oyunu, zamanında oyun dünyasında gerçekçiliğiyle çığır açmıştı. Ancak serinin bugünlere gelmesinde perde arkasında yaşanan kritik bir müdahale olduğu ortaya çıktı. Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios’un eski başkanı Shuhei Yoshida, verdiği son röportajda Gran Turismo’nun ilk sürümünün aslında “fazla gerçekçi” olduğunu ve bu durumu fark edip müdahale eden kişi olduğunu belirtti.

Yoshida: “Tüm Oyuncular İlk Virajda Kaza Yaptı”

Fransız oyun sitesi PlayStation Inside’a konuşan Yoshida, Kazunori Yamauchi’nin ilk prototipi kendisine gösterdiğini ve oynanabilirliğin aşırı zorlayıcı olduğunu fark ettiğini söyledi:

“Gran Turismo’yu ilk kez oynadığımda, Kazunori-san’ın ne kadar ciddi olduğunu anladım. Fizikler inanılmazdı ama belki de fazlaydı. Oyunun başında tüm oyuncular ilk virajda kaza yapıyordu. Yamauchi önce bana inanmadı, ama sonra test oyuncularıyla yapılan denemelerde herkes aynı sorunu yaşadı. İşte o an bana dönüp ‘haklıymışsın’ dedi.”

Bu geri bildirim sonrasında Yamauchi, oyunun saf simülasyon yapısını biraz yumuşatarak daha dengeli bir sürüş deneyimi sundu. Yoshida, bu müdahalesiyle oyunun kaderini değiştirdiğini düşünüyor:

“Gran Turismo’nun kaderini kısmen kurtardığımı ve başarısında küçük bir payım olduğunu düşünmek hoşuma gidiyor (gülüyor).”

O Dönemin Yarış Oyunlarıyla Gran Turismo Arasındaki Fark

1997’de piyasaya sürülen ilk Gran Turismo, ev konsollarında gerçekçi fizik sunan ilk yarış oyunlarından biriydi. O dönemde yarış oyunları büyük ölçüde arcade türündeydi. Gran Turismo ise sürüş simülasyonunu oyun konsollarına taşıyan devrim niteliğinde bir projeydi.

Yamuchi’nin Perspektifi Merak Konusu

Yoshida’nın bu açıklamaları, Gran Turismo’nun nasıl daha erişilebilir hale getirildiğini ve bu sayede nasıl milyonlara ulaştığını gözler önüne seriyor. Ancak bu sürecin Kazunori Yamauchi cephesindeki yansıması da merak uyandırıyor. Bu kritik kararın yaratıcı vizyona nasıl etki ettiğini Yamauchi’nin ağzından duymak, oyun tarihine dair daha derin bir bakış sunabilir.

Daha fazla güncel haberler için Sinetech.tr’yi takip etmeye devam edin.

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir