General Motors (GM), elektrikli araçlar için batarya teknolojisinde çığır açabilecek yeni bir adım attı. Şirket, LG Energy Solution ile birlikte lityum manganez açısından zengin (LMR) piller geliştirerek, hem maliyet hem de performans açısından önemli bir avantaj sağlamayı hedefliyor.
LMR teknolojisiyle LFP’ye meydan okuyor
Yeni geliştirilen LMR piller, bugüne kadar birçok üretici tarafından tercih edilen lityum demir fosfat (LFP) pillere kıyasla yaklaşık %33 oranında daha yüksek enerji yoğunluğu sunacak. GM’nin açıklamasına göre, bu piller aynı zamanda LFP ile benzer maliyet avantajına sahip olacak. Bu da daha uzun menzil, daha düşük maliyet ve daha verimli bir pil teknolojisi anlamına geliyor.
Yeni pillerin 2028 yılına kadar ABD’de ticari üretimine başlanması planlanıyor. GM, bu teknolojiyi ilk olarak elektrikli kamyonet ve SUV modellerinde kullanmayı hedefliyor. Bu da şirketi LMR pillerle üretime geçen ilk otomobil üreticisi yapacak.
Kobalt sorunu çözülüyor
Bilindiği üzere, elektrikli araçlarda kullanılan NCM piller yüksek enerji yoğunluğu sağlasa da, içerdiği kobalt nedeniyle maliyet ve etik sorunlara yol açıyor. GM’nin LMR pilleri ise neredeyse hiç kobalt içermiyor. Bu yeni formülde, kobalt oranı %0 ila %2 arasında değişirken, manganez oranı %60 ila %70’e kadar çıkıyor. Bu sayede çevresel ve etik sorunlar minimize edilirken, daha sürdürülebilir bir üretim sağlanıyor.
Menzil 650 kilometreye çıkabilir
GM, yaklaşık 300 adet tam boyutlu LMR pil hücresi prototipi ürettiklerini ve bu hücrelerin 2,5 milyon kilometreye eşdeğer testten başarıyla geçtiğini belirtiyor. Şirketin hedefi, prizmatik yapıda tasarlanan bu hücrelerle araç başına daha yüksek enerji yoğunluğu sağlamak. Bu sayede günümüzde ortalama 500 km menzile sahip elektrikli modellerin menzili 650 km seviyelerine ulaşabilecek.
Üretim Ultium Cells çatısı altında yapılacak
Yeni nesil LMR bataryaların üretimi, GM ve LG’nin ortak girişimi olan Ultium Cells tesislerinde gerçekleştirilecek. Şirket, 2027’nin sonlarında ön üretime başlamayı ve 2028’de tam kapasiteye ulaşmayı planlıyor.
Bu gelişme, sadece GM için değil, tüm elektrikli araç pazarı için önemli bir dönüm noktası olabilir. Düşük maliyetli ve yüksek performanslı batarya ihtiyacına doğrudan yanıt veren LMR teknolojisi, önümüzdeki yıllarda sektördeki dengeleri değiştirebilir.
Daha fazla güncel haberler için Sinetech.tr’yi takip etmeye devam edin.