Sinetech

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Oyun
  4. »
  5. Dynasty Warriors Yapımcısından Dikkat Çeken Açıklama: “Batı’da Başarılı Olduğumuzu Söyleyemem”

Dynasty Warriors Yapımcısından Dikkat Çeken Açıklama: “Batı’da Başarılı Olduğumuzu Söyleyemem”

Murat Altundağ Murat Altundağ - - 4 dk okuma süresi
19 0

Koei Tecmo’nun uzun soluklu hack-and-slash serisi Dynasty Warriors, Asya pazarında yıllardır güçlü bir oyuncu kitlesine sahip olsa da, Batı’daki performansı yapımcıya göre hâlâ beklentilerin altında. Serinin yeni oyunu Dynasty Warriors: Origins ile önemli değişiklikler yapılmış olsa da, yapımcı Tomohiko Sho’ya göre seri hâlâ Batılı oyunculara tam anlamıyla ulaşabilmiş değil.

Dynasty Warriors: Origins ile Yeni Bir Başlangıç

2024’ün ortalarında piyasaya sürülen Dynasty Warriors: Origins, seriye kapsamlı yenilikler getirdi. Bu kez odak noktası, Çin edebiyatının en bilinen eserlerinden biri olan Romance of the Three Kingdoms’un ilk yarısıyla sınırlandırıldı. Hikâye anlatımı ve RPG öğeleri, önceki oyunlara göre çok daha belirgin hâle getirildi. Oyuncular artık özel olarak oluşturulan yeni bir kahramanı yöneterek karakterlerini geliştirebiliyor.

Tüm bu yenilikler, serinin önceki oyunlarına kıyasla daha odaklı ve derinlikli bir deneyim sunmayı amaçladı. Açık dünya sistemiyle büyük eleştirilere maruz kalan Dynasty Warriors 9’dan sonra, Origins bir “yeniden doğuş” olarak konumlandırıldı. Nitekim oyunun ilk ayında dünya genelinde 1 milyon kopya satması da bu dönüşümün olumlu karşılandığını gösterdi.

Tomohiko Sho: “Batı’da Hâlâ Potansiyelimiz Var”

Video Games Chronicle (VGC) ile yapılan röportajda Dynasty Warriors yapımcısı Tomohiko Sho, serinin Batı’daki konumunu değerlendirdi. Sho, “Batı’da başarılı olduğumuzu söylemek zor. Şu an hâlâ ana kitlemiz Çinli oyunculardan oluşuyor,” dedi. Ancak yapımcı, gelecek için iyimser olduğunu da sözlerine ekledi: “Yine de potansiyel var. Doğru stratejiyle Batı pazarında daha geniş bir kitleye ulaşabileceğimize inanıyorum.”

Sho’nun bu yorumu, aslında uzun süredir tartışılan bir konuyu gündeme getiriyor: Neden Dynasty Warriors, Batı’da büyük çaplı bir kültürel etki yaratamadı? Birçok oyuncu, serinin tarihi ve kültürel referanslarının Batı’daki oyunculara çok uzak olduğunu düşünüyor. Ayrıca önceki oyunlardaki tekrar eden oynanış mekanikleri de Batılı oyuncuların dikkatini çekmekte zorlanmış olabilir.

Koei Tecmo İçin Rekorlarla Dolu Bir Dönem

Her ne kadar Dynasty Warriors serisinin Batı’da kitlesel bir başarı elde edemediği düşünülse de, geliştirici stüdyo Koei Tecmo son dönemde altın çağını yaşıyor. 2024 mali yılı itibariyle firma tarihindeki en yüksek gelir oranlarına ulaştı. Bu başarıda Rise of the Ronin, Ninja Gaiden 2: Black Remaster gibi oyunların büyük katkısı oldu.

2025 ve 2026 yılları da stüdyo için yoğun geçecek gibi görünüyor. İki yeni Ninja Gaiden oyunu 2025 içinde çıkacakken, 2026’da Hyrule Warriors: Age of Imprisonment oyuncularla buluşacak. Tüm bu gelişmeler arasında Dynasty Warriors: Origins, Koei Tecmo’nun yeniden global vitrine çıkmasında önemli bir basamak olarak değerlendiriliyor.

Daha fazla güncel oyun haberleri için Sinetech.tr’yi takip etmeye devam edin.

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir