Blizzard, iç dinamiklerinde yaşanan büyük işten çıkarmaların ardından, mobil strateji oyunu Warcraft Rumble için yeni içerikler üretmeyeceğini açıkladı. Oyun iptal edilmeyecek, ancak sadece düzenli oyun içi etkinlikler ve teknik güncellemelerle devam ettirilecek. Bu karar, Blizzard’ın ana şirketi Microsoft’un dünya çapında yaklaşık 9.000 kişiyi işten çıkaracağı açıklamasının hemen ardından geldi.
Beklentilerin Altında Kalan Bir Deneyim
Blizzard, bu kararı almasının nedenlerine dair detay vermemekle birlikte, Warcraft Rumble’ın şirketin beklentilerini karşılayamadığı anlaşılıyor. Yapılan açıklamaya göre oyun, “kendi temelini bulmakta zorlandı” ve son birkaç yılda geliştiriciler, oyunu kurtarmak için çeşitli yollar denedi. Ancak, bu girişimler oyunu uzun vadede sürdürülebilir kılmak için yeterli olmadı.
Yüksek Hedeflerle Başladı, Gerçeklerle Yüzleşti
İlk olarak 2019’da Warcraft Arclight Rumble adıyla tanıtılan oyun, Blizzard’ın mobil platformlara yönelik büyük hedeflerinin bir parçasıydı. Oyun, minyatür ordularla yapılan PvP ve tek oyunculu mücadeleler üzerine kurulu esnek bir strateji yapısına sahipti. Ancak beklenen ilgiyi göremedi ve zamanla geri planda kaldı.
İşten Çıkarmalar ve Oyunun Geleceği
Warcraft Rumble için yeni içerikler üreten ekipteki bazı çalışanlar farklı pozisyonlara geçirilirken, bazıları ise işten çıkarıldı. Blizzard Başkanı Johanna Fairies’in personeline gönderdiği e-postaya göre bu durum, Microsoft’un genel yeniden yapılanma sürecinin bir parçası. Şirketin kamuoyuna yaptığı açıklamada yalnızca “ekip arkadaşlarını desteklemeye odaklandıkları” belirtildi ve işten çıkarmaların detaylarına girilmedi.
Microsoft’un Diğer Projelerinde de Kayıplar Yaşanıyor
Blizzard’ın yaşadığı bu dönüşüm, Microsoft bünyesindeki diğer oyun stüdyolarında da etkisini gösteriyor. Everwild ve Perfect Dark gibi bazı Xbox projeleri iptal edilirken, sektörde önemli isimlerin ayrılık haberleri geliyor. Donkey Kong Country’nin baş tasarımcısı ve Sea of Thieves kreatif direktörü Gregg Mayles, Rare’den ayrılırken, ZeniMax Online Studios’un yönetmeni Matt Firor da iptal edilen yeni MMO projesinin ardından stüdyodan ayrıldı.