Sinetech

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Otomobil Dünyası
  4. »
  5. BMW: M3 İçin Dört Silindir Yetersiz!

BMW: M3 İçin Dört Silindir Yetersiz!

Murat Altundağ Murat Altundağ - - 3 dk okuma süresi
73 0

BMW, motor küçültme akımına karşı net bir duruş sergileyerek, M3 modelinde dört silindirli bir motor kullanmayı reddettiğini açıkladı. BMW M Departmanı Başkanı Frank van Meel, Avustralya merkezli Drive dergisine verdiği röportajda, AMG’nin C63 modelinde yaptığı hatayı tekrarlamayacaklarını belirtti.

BMW, M3’te Sıralı Altı Silindirden Vazgeçmiyor

Mercedes-AMG, yeni C63 modelinde 2.0 litrelik, dört silindirli hibrit bir motor kullanarak radikal bir değişime gitmişti. Ancak BMW, M3’te altı silindirli motoru koruyacağını net bir şekilde duyurdu. Frank van Meel, pist performansını ön planda tuttuklarını ve istikrarlı güç çıkışı sağlamak için dört silindirli bir motorun yetersiz kalacağını söyledi:

“Elektriğe geçiyor olsak da sıralı altı silindir motorumuzu bir nesil boyunca koruyacağız. Motor küçültme akımı konusunda pist performansını da göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Tutarlı bir güç çıkışı elde etmek istiyorsanız, dört silindirli bir motor işleri zorlaştıracaktır.”

Bu açıklamalar, M3’ün içten yanmalı motorunun ömrünün henüz sona ermediğini ve BMW’nin performans çizgisinden ödün vermek istemediğini gösteriyor.

M3’ün Evrimi: Dört Silindirden Altıya Geçiş

İlginçtir ki, ilk nesil M3 (E30), 2.3 litrelik dört silindirli bir motorla donatılmıştı. Ancak bu, Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) yarışları için homologasyon amacıyla üretilmiş bir modeldi ve oldukça hafifti. E30 M3 yaklaşık 1.200 kg ağırlığındayken, günümüzde otomatik şanzımanlı M3 xDrive modeli 1.780 kg seviyesine ulaştı. Bu nedenle modern M3’lerde dört silindir kullanmak performansı olumsuz etkileyebilir.

Zaman içinde M3’ler şu motorlara sahip oldu:

  • E30 (1986-1991) → 4 silindir
  • E36 & E46 (1992-2006) → Sıralı 6 silindir
  • E90 (2007-2013) → V8
  • F80 & G80 (2014 – günümüz) → Sıralı 6 silindir

Gelecekte Elektrik Desteği Gelebilir

Yakın gelecekte piyasaya çıkması beklenen G84 kod adlı yeni M3, hafif hibrit bir sisteme sahip olabilir. Ancak BMW, M5 modelinde kullanılan şarj edilebilir hibrit sistem yerine, 48V hafif hibrit teknolojisini tercih edebilir.

BMW’nin bu kararı, markanın güçlü ve tutarlı bir performans anlayışını sürdürme hedefini ortaya koyuyor. Elektrikli M3 için hazırlıklar devam etse de içten yanmalı motorlu M3’lerin ömrü henüz sona ermedi.

Daha fazla güncel haberler için Sinetech.tr’yi takip etmeye devam edin.

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir